Töjda öron fråga!

Nu är det så att jag är lite smått förrvirad men det är nog inget nytt men ja.
Nu tänkte jag skriva en liten story om mina töjda öron, som har vart eller är en kamp för mig, bara för att det  krånglar hela tiden även fast jag "gör rätt".
 
För månader sen va vänster öra på 18mm och höger öra på 14mm.
Idag är vänster öra 8mm och höger öra 5mm.
Det beror på att mina öron börja krångla jätte mycket, svullna upp, bli torra, huden börja flagna och ja dom va inte alls mysiga med andra ord.
Sen gjorde jag lite forskning på nätet om vad problemet kunde vara för jag har ändå töjt på rätt sätt, tagit det lungt med öronen men, visst jag har spräckt dom men gått ner i storlek och låtit dom läka.
Jag använder plastsmycken och tydligen mina symtom, är att jag har skapat allerigi för plast i öronen.
Så just nu har jag inga smycken alls i öronen och dom är i topp skick utan men så fort jag sätter tbx smycket blir det samma problem igen, så därför vet jag att mina öron är känsliga för plast.
 
Nu kommer jag till min fråga!
Kan jag beställa smycken gjort av stål ist eller ska jag satsa på titan?
Finns det en stor chans att jag kan få samma besvär av dessa matrial som av plast?
 
Vill kunna fortsätta töja mina öron utan såna tråkiga besvär!
Hoppas någon kan ge mig svar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback